Friday, 13 August 2010

Boleh ke?

hari ini dah masuk hari ke-2 puasa
atau maknanya tinggal lagi 28 hari
atau 27 hari jika anak nulan keluar awal.

tahun demi tahun aku dapati puasa makin payah
harapannyer nak puasa mcm tabi'in
tapi rupenyer x dapat

sebab apa?!

Diari Ramadhan -1`

aku pegi keluar berjalan di bazar
aku lihat ramai gak r wanita yang aku
perhatikan pakai baju adik2 die
walhal tau dah sekarang ni bulan pose
tolong2 la hormati orang lain
kalo dalam rumah kalo ko rase nak
buat ape sekalipun buatlah
x de org nak larang
jangan bawak jantan dah lar
nanti kene humban dalam an-nar
PANASSSS!!!!

itu pun dah kurangkan keberkatan pose
aku fikir boleh ke nak capai maqam tinggi nih?

Diari Ramadhan -2'

aku baru lepas buat keje
relax jap
tengok tv
layan cite thai
dah syok2 layan
tiba2 jantung aku terhenti
memikirkan ini bulan pose
cite yang aku tengok tu pulak mana la nak tutup aurat
ye la orang thai
rambut kompem r free hair
takkan pakai hijab kot
kat malaysia ni pun ade yang pakai ade yang tak inikan pulak orang thai tu.
lepas tu aku pikir cite2 kat tv sume ade tunjukkan aurat wanita
terutamanya rambut
cite malaysia pun lebih kurang


habislah
kurang lagi keberkatan
pahle pose aku

boleh ke aku berharap dapat keberkatan penuh nih?!!!

bila di fikirkan balik hampir sume tempat ramai wanita
yang diluar sana suka tol mengurangkan pahle org lain
kalau bukan agama islam aku x de r nak marah
dah memang tu cara die berbaju
yang aku herannyer yang ISLAM nih
x penah nak ade rase takut dan hormat
care mereka berpakaian.
kalau tengok cerita jenis mcm talk show
cthnyer; MHI atau selamat pagi malaysia(SPM)
lebih kurang gak

ok lar bab cite kite boleh elak sebab bende tu sume genre lara
bulan pose nih
tapi kalau berite mcm mn pulak?
atau memang anda jenis berite tolak
muvie layan.....

berite bagi aku memang tak boleh tolak
suke atau tak memang kene tengok
sebab bende pasal negara nih
hampir sumenye di laporkan
dalam berite
sungguhpun berite nih alat2
sesetengah pihak

boleh ke aku nak pegi kedai sambil tutup mata?
karang silap2 aku yang entah ke mana perginye
aku nak pegi beli barang basah pun rase takut dah sekarang nih
ramai sangat jenis nak ajak org lain join an-nar!
aku klu boleh mintak sangat lar di jauhkan....
terutamanyer bulan pose nih yang dimakbulkan doa2 hambanyer

jadi aku pikir
boleh ke aku nak pose lebih baek dari taun lepas?
atau jadi pose yang hanya tahan lapar dan dahaga?
sumenye aku x de jawapan...
tapi untuk wanita2 diluar sana yang tidak cukup kain
tolong lar....
bulan pose nih
HORMAT lar orang yang berpose

aku rase r kene duduk hutan kot
tengok haiwan yang berbogel x per
dari tengok manuse berpakaian tapi BERBOGEL
lagi teruk dan hodoh

last skali aku nak ucapkan

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK
sentiasa lar penuhkan saat anda dengan ibadah

P/S; pose jangan x pose,pose penuh untuk sume


Sunday, 1 August 2010

apasal lak.....

suatu pagi
aku kene hantar mak aku
mak aku ade meeting ngan jiran
aku lupa mana aku letak kunci aku
lepas tu mak aku tanya

"dah carik lum?"

aku balas

"dah"

mak

"dik carik kat ne?, ma nak cepat nih"

aku

"kat facebook....."

mak

"anak bertuah @$$!^&"

sudahnya aku dapat cop lima jari.....

P/S: cuba jangan lawak dengan orang tua anda di waktu pagi. sudahnya azab.....

HaYatILaH